Niewolnica

Tytuł oryginalny:
I Am Slave
Reżyseria:
Gabriel Range
Scenariusz:
Jeremy Brock
Aktorzy:
Wunmi Mosaku
Isaach De Bankolé
Lubna Azabal
Zdjęcia:
Robbie Ryan
Kompozytor:
Harry Escott ...
Wydawcy:
Monolith Video (2010-2011)
Monolith Films
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...
3.0

Szczęśliwe dzieciństwo dwunastoletniej Sudanki Malii brutalnie się kończy, kiedy podczas najazdu na wioskę arabskiego oddziału milicji zostaje porwana, wywieziona do Chartumu i sprzedana bogatej rodzinie. Bita i poniżana, przez 6 lat wykonuje niewolniczą pracę. W wieku 18 lat zostaje pod zmienionym nazwiskiem wysłana do Londynu, gdzie jej gehenna trwa dalej. Nie ma paszportu, a nowi właściciele grożą, że jeżeli poskarży się władzom, jej rodzina w Sudanie zostanie wymordowana. Kiedy wydaje się, iż nie ma już dla niej nadziei, Malia spotyka osobę, która wyciąga pomocną dłoń. (opis dystrybutora).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Gabriel Range
Scenariusz:Jeremy Brock
Aktorzy:Wunmi Mosaku Isaach De Bankolé Lubna Azabal
Zdjęcia:Robbie Ryan
Kompozytorzy:Harry Escott Molly Nyman
Wydawcy:Monolith Video (2010-2011) Monolith Films
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo