Uczeń Diabła

Autor:
Andersen Bogh Kenneth
Tłumacz:
Frank Jaszuński
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2011)
Wydane w seriach:
Wielka wojna diabłów
ISBN:
978-83-7686-044-2
Autotagi:
druk
powieści
Źródło opisu: Powiatowa i Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna im. Wiktora Bazielicha w Starym Sączu - Katalog księgozbioru
5.0

Pierwszy tom znakomitej, nagrodzonej prestiżową nagrodą Orla serii duńskiego króla fantastyki, Kennetha B. Andersena o wielkiej wojnie na samym dnie piekieł. Pełna czarnego humoru, wyrazistych bohaterów, przewrotna opowieść o tym, jak przerobić anioła na diabła i dlaczego nie da się tego zrobić. Filip Engell był tak miły, uczynny i dobry, że nawet starszym paniom zbierało się na mdłości. Tym bardziej nigdy nie powinien był trafić do piekła... A jednak. Gdy paskudny kolega ze szkoły wpycha Filipa pod samochód, chłopak nie trafia do nieba. Trafia do otchłani, przed tron samego Lucyfera. Władca piekieł nie czuje się ostatnio najlepiej i pilnie potrzebuje następcy. Wybrał Filipa... Filipa?! Lucyfer szybko zdaje sobie sprawę, że musiała zajść jakaś koszmarna pomyłka, bo Engell kompletnie się do przewidzianej roli nie nadaje. Nie ma jednak czasu na kombinacje. Czas nagli, więc zdesperowany Lucyfer ze wszystkich sił stara się przeciągnąć chłopaka na stronę zła. Nie wiadomo tylko, czy szybciej wykończy go postępująca choroba, czy nieznośnie słodkie zachowanie podopiecznego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Uczeń diabła” to książka rozpoczynająca cykl o Lucyferze i jego młodym uczniu. • Lucyfer umiera. To pewne. Więc potrzebuje kogoś kto go zastąpi, tylko gdzie takiego kogoś znaleźć, bo przecież nie w piekle, więc próbuje na ziemi. I właśnie tam znajduje odpowiedniego chłopaka, niestety przez pomyłkę (a może i nie?) zostaje zabity inny chłopiec. Filip Engell, który bardziej przypomina następcę w niebie niż w piekle, ponieważ jest to miły, ułożony, niekłamiący chłopiec. Czy Lucyferowi i jego kotu uda zmienić się aniołka w diabełka? Niestety nie ma już odwrotu, czas nagli. I właśnie wtedy zaczyna rozwijać się niespodziewana akcja. Odkryjecie że nawet w piekle można spotkać miłość. • W książce mamy przedstawione piekło, którego wszyscy się spodziewamy. Płonące ogniem i słychać tylko krzyki potępionych dusz. Jednak wszystko inne odbiega już od znanego nam obrazu piekła. • Akcja przebiega stosunkowo w spokojnym tempie, nie za szybkim, nie za wolnym. Niestety moim zdaniem książce brakuje ciętego humoru jak i również mocnego charakteru samego Lucyfera. Jednak mimo tych braków z chęcią sięga się po kolejne części cyklu. •
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo