Bóg jest wielki, a ja malutka

Inne tytuły:
Dieu est grand, je suis toute petite
Reżyseria:
Pascale Bailly
Scenariusz:
Pascale Bailly
Alain Tasma
Alan Tasma
Kompozytorzy:
Stéphane Malca
Antoine Roch
Fabrice Naud
Zdjęcia:
Antoine Roch
Producent:
Alain Sarde
Instytucja sprawcza:
Dacia Films
Wydawcy:
SPI International Polska (2001)
Kino Świat
Autotagi:
Więcej informacji...
4.0

Bohaterką filmu jest 20-letnia Michele, która właśnie rozstała się z Bertrandem. Poddała się aborcji. "Mam 20 lat i zmarnowane życie" - napisała w swoim pamiętniku. Po pierwszej karcie z jej pamiętnika w filmie pojawiają się kolejne, z trzech lat życia bohaterki. Michele poszukuje swojej tożsamości. Zwraca się o pomoc do Boga, potem - do Buddy. Poznaje Francois - 32-letniego weterynarza, Żyda. Postanawia przejść na judaizm. Pokazane są także jej stosunki z matką - żyjącą pod jednym dachem z ojczymem Michele, mężczyzną, którego nie kocha. [opis dystrybutora dvd]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dieu est grand, je suis toute petite
Reżyseria:Pascale Bailly
Aktorzy:Edouard Baer Audrey Tautou Julie Depardieu Catherine Jacob Atmen Kelif
Scenariusz:Pascale Bailly Alain Tasma Alan Tasma
Kompozytorzy:Stéphane Malca Antoine Roch Fabrice Naud
Zdjęcia:Antoine Roch
Producent:Alain Sarde
Instytucja sprawcza:Dacia Films
Wydawcy:SPI International Polska (2001) Kino Świat
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo kasety wideo nagrania nagrania wideo VHS
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo