Cudza maska

Tytuł oryginalny:
Čužaâ maska
Tłumacz:
Aleksandra Stronka
Autor:
Aleksandra Borisovna Marinina ...
Wyd. w latach:
2013 - 2016
Wydane w seriach:
Mroczna Seria
Anastazja Kamieńska
Seria Sensacji i Kryminału
ISBN:
978-83-7747-846-2, 978-83-7878-074-8
978-83-7881-061-2
Autotagi:
Więcej informacji...
3.7 (3 głosy)

Kamieńska i zagadkowa śmierć pisarza Kryminalna układanka, ciemne interesy na rynku wydawniczym i morderca, który nie przyznał się do winy. Anastazja Kamieńska prowadzi śledztwo w sprawie śmierci młodego pisarza, autora romansów, Leonida Paraskiewicza, który będąc u szczytu popularności, został zastrzelony przed własnym mieszkaniem. W tym samym czasie żona wpływowego biznesmena prosi Stasowa, emerytowanego milicjanta, by znalazł dowody niewinności jej męża skazanego za umyślne zabójstwo. Nastia szybko odkrywa, że morderca Paraskiewicza był tylko pionkiem w grze prowadzonej przez sprytnego przestępcę, Stasow zaś zwraca uwagę na pewien dziwny szczegół w zeznaniu świadka. Okazuje się, że w obie sprawy zamieszana jest ta sama osoba. Ustalenie jej tożsamości pozwala ujawnić nowe morderstwo, tym razem popełnione w otoczeniu znanego polityka. Kamieńska obnaża zbrodniczy proceder, historię sięgającą wiele lat wstecz... U góry czystego arkusza Nastia napisała: „Jak pani myśli, Galino Iwanowna, czy zabójstwo pani syna mogło być zabójstwem z zazdrości?”. Umieściwszy zdanie w prostokątnej ramce, nakreśliła od niej dwie strzałki prowadzące w dół. Po lewej stronie kartki, tam gdzie kończyła się strzałka, pojawiło się zdanie: „Co też pani mówi, Lonia nigdy nikogo nie miał”. Znowu strzałka w dół i dopisek: „Przycisnąć do muru: dlaczego najpierw pomyślała o synu, a nie o synowej? Dawał powód? Były podstawy do podejrzeń? Itd.”. Po prawej stronie kartki, równolegle do słów „Co też pani mówi...”, Nastia napisała: „No cóż, po Swietłanie można się było wszystkiego spodziewać”. Nakreśliwszy jeszcze jedną strzałkę w dół, Nastia dodała krótki komentarz: „Niech miesza Swietłanę z błotem, nie przeszkadzać jej, im więcej świństw o niej powie, tym lepiej”. fragment Nie wiem, jak gra w szachy Aleksandra Marinina, ale sądząc po tym, jak buduje kolejne wątki i wprowadza niezliczoną ilość elementów, układających się stopniowo w jedną całość, powinna być mistrzem szachownicy. Monika Frenkiel, czytelnia.onet.pl Tym, co naprawdę przyciąga czytelnika do kolejnych powieści Marininej, jest mroczny rys psychologiczny przedstawionych postaci. Arkadiusz Szwabowski, merlin.pl '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumacz:Aleksandra Stronka
Autorzy:Aleksandra Borisovna Marinina Roch Siemianowski
Lektor:Roch Siemianowski
Wydawcy:NASBI (2016) Biblioteka Akustyczna (2013-2016) WAB (2013) IBUK Libra (2013) Legimi (2013) W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2013)
Serie wydawnicze:Mroczna Seria Anastazja Kamieńska Seria Sensacji i Kryminału
ISBN:978-83-7747-846-2 978-83-7878-074-8 978-83-7881-061-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo