Na jagody

Autor:
Maria Konopnicka (1842-1910) ...
Ilustracje:
Zofia Fijałkowska (1909-1989) ...
Wyd. w latach:
1955 - 2022
Autotagi:
druk
książki
liryka
Więcej informacji...
4.0 (3 głosy)

Posłuchajcie, jak w poranek/ Na czernice, na jagody/ Szedł do boru mały Janek,/ Jakie w boru miał przygodyů Ponad sto lat temu Maria Konopnicka napisała przepiękną poetycką baśń właśnie dla was, dzieci, i zaprosiła do tajemniczej leśnej krainy, w której wrażliwy mały chłopiec spotyka różne zwierzęta, krasnoludki iů trafia na dwór Jagodowego króla. Poznaje tradycje i obyczaje panujące w tym królestwie: honor i szlachetność jego mieszkańców, ich pracowitość oraz dobre wychowanie. Jeśli jesteście ciekawi, jak zakończyła się wyprawa Janka na jagody, weźcie do ręki tę baśniową książeczkę. (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:O Janku Wędrowniczku inscenizacja H. Minnickiej Bajki i legendy świata-wydaw."Sara"
Autorzy:Maria Konopnicka (1842-1910) Zofia Fijałkowska (1909-1989) Anna Stylo-Ginter Jarosław Żukowski Halina Borowiak
Ilustracje:Zofia Fijałkowska (1909-1989) Anna Stylo-Ginter Jakub Kuźma Edyta Ćwiek Jarosław Żukowski Aleksandra Kucharska-Cybuch Ewa Czaplicka Aleksandra Dybczak Lucjan Ławnicki Olga Reszelska Paweł Głodek Małgorzata Zachorowska Anna Olszańska Witold Vargas Miriam Adesanya Tadeusz Gajl Beata Marcinkowska Dorota Gromczakiewicz Magdalena Droździewicz Pawełł Głodek Jacek Ławicki
Lektorzy:Aneta Czaja Elżbieta Bielińska Elżbieta Bieda Piotr Michalski Henryka Korzycka Andrzej Arciszewski Mikołaj Müller Hanna Kinder-Kiss Leszek Piskorz
Kompozytorzy:Teresa Ostaszewska Marcin Piwowarczyk
Adaptacja:Halina Borowiak
Aranżacja:Teresa Ostaszewska
Fotografia:Anna Olszańska
Opracowanie graficzne:Tadeusz Gajl
Zdjęcia:Anna Olszańska
Respondent:Polona Wydawnictwo Edukacyjne
Instytucja sprawcza:Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki
Tłumaczenie:Zofia Fijałkowska (1909-1989) Anna Stylo-Ginter
oraz:Anna Stylo-Ginter
Wydawcy:Omedia (2007-2022) Wydawnictwo Edukacyjne Literat (2015) Legimi (2015) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1995-2015) Wydawnictwo Zysk i Spółka (2012) Wydawnictwo Kama (1996-2012) IBUK Libra (2011) Imprint sp. z o. o (2011) Oficyna Wydawnicza G P (1997-2010) Świat Książki (2009) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1955-2009) Agencja Artystyczna MTJ (2007) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2007) Gamma (2005) Philip Wilson (1995-2005) PWW (1998-2003) Promocja (2001-2002) Wydawnictwo Akapit Press (1997-2002) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1993-1999) Oficyna Wydawnicza GMP (1996-1998) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1997) Wydawnictwo Krajowa Agencja Wydawnicza (1992-1996) Ziemia Przemyska (1995) Graffiti (1991-1995) Graffiti Ltd Lectura (1994) Lectura (1992) Res Polona Wydawnictwo Edukacyjne (1990) Res Polonia (1990) I. SZEREMET (1988) Graffiti Lectura Wojewódzki Ośrodek Kulturalno-Oświatowy
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 1 Kanon Lektur Lektury Ucznia Kolorowy Świat Lektur Bajki-Grajki Lektura Dziecięca Klasyka Szkoła Podstawowa KLASA I Lektura - Siedmioróg klasa 1, szkoła podstawowa Biblioteczka Teatrów Amatorskich Kanon Lektur - Siedmioróg Lektiry szkolne z opracowaniem Lektura - Beskidzka Oficyna Wydawnicza Dużymi Literami Dużymi Literami - Siedmioróg
ISBN:83-03-03536-3 83-10-07467-0 83-10-09809-X 83-10-10127-9 83-10-10449-9 83-7032-063-5 83-7032-220-4 83-7153-027-7 83-7220-160-9 83-7220-476-4 83-7254-704-1 83-7297-007-6 83-7389-567-1 83-85063-17-X 83-85311-76-9 83-85840-33-8 83-85840-46-X 83-85959-74-2 83-86129-97-2 83-87463-71-X 83-87571-23-7 83-88944-04-5 83-903387-0-X 83-904191-1-4 978-83-270-2399-5 978-83-61189-25-1 978-83-7272-046-7 978-83-7297-191-3 978-83-7297-842-4 978-83-7389-271-2 978-83-7435-185-0 978-83-7435-632-9 978-83-7568-187-1 978-83-7632-051-9 978-83-7785-047-3 978-83-7791-115-0 978-83-7898-056-8 978-83-7898-523-5 71530277 83-07467-0 83010-07467-0 83-7272-46-0 83-03-03556-3 83-10-07417-0 83-10-07457-0 83-10-17467-0 83-25063-17-X 87-7153-027-7 978-7632-051-9
Autotagi:audiobooki bajka beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy ikonografia kasety magnetofonowe książki liryka literatura literatura piękna mikrofilmy mikroformy muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty opowiadania poezja powieści proza reprodukcje słuchowiska wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 340 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo