Gdzie jest moja siostra?

Tytuł oryginalny:
Var är min syster?
Autor:
Sven Nordqvist ...
Tłumacz:
Hanna Dymel-Trzebiatowska
Wydawca:
Wydawnictwo EneDueRabe (2008-2014)
ISBN:
978-83-62566-09-9, 978-83-927462-0-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)

Jak przypilnować siostrę, która wciąż znika? Siostrę, która opowiada , że świat jest taki duży, że jest tyle nowych rzeczy do zobaczenia: za pagórkiem kolejny pagórek, lasy, miasta I nagle jej nie ma! Ale młodszy braciszek chyba wie, gdzie można ją odnaleźć, przecież zna ją najlepiej. By ją odnaleźć musi przypomnieć sobie, jak ona myśli i co najbardziej lubi robić, czego pragnie. Jeśli macie ochotę, możecie towarzyszyć Braciszkowi w poszukiwaniach poprzez krajobrazy i marzenia o miejscach, których dotąd nigdy nie widzieliście. Gdzie jest moja siostra? Sveina Nordqvista to magiczna podróż przez bajeczne krajobrazy,w które można wejść i pozostać w nich na długo. Duże szczegółowe, pełne artyzmu obrazy opowiadające ciepłą, zabawną historię , pochłaniają całą uwagę. Książka Nordqvista to znakomita lektura dla dużych i małych. Tekst jest na tyle samodzielny by szczególnie Mały Czytelnik i bez niego mógł mieć prawdziwą radość książki. Gdzie jest moja siostra? w 2007 roku została nagrodzona prestiżową szwedzką nagrodą literacką AugustPriset. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czteroletni Młody Czytelnik słuchał tekstu z umiarkowanym zain­tere­sowa­niem­, ale to nie tekst gra tu pierwsze skrzypce - sam autor przyznał, że powstał później, do gotowych ilustracji. A one to czysty surrealizm w bardzo przystępnym dla dziecka ujęciu. Na ilustracjach dzieje się tak wiele, że nie można nie zawiesić na nich oka choć na chwilę.
  • Myszka szuka siostry z pomocą dorosłego. • Duży format książki i piękne ilustracje, tekst przyjemnie się czyta, ale historia dla dzieci przedszkolnych naszym zdaniem jest niezrozumiała.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Sven Nordqvist Hanna Dymel-Trzebiatowska
Tłumacz:Hanna Dymel-Trzebiatowska
Ilustracje:Hanna Dymel-Trzebiatowska
Wydawca:Wydawnictwo EneDueRabe (2008-2014)
ISBN:978-83-62566-09-9 978-83-927462-0-1
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo