Gdzie jest moja siostra?

Tytuł oryginalny:
Var är min syster?
Autor:
Sven Nordqvist ...
Tłumacz:
Hanna Dymel-Trzebiatowska
Wydawca:
Wydawnictwo EneDueRabe (2008-2014)
ISBN:
978-83-62566-09-9, 978-83-927462-0-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)

Jak przypilnować siostrę, która wciąż znika? Siostrę, która opowiada , że świat jest taki duży, że jest tyle nowych rzeczy do zobaczenia: za pagórkiem kolejny pagórek, lasy, miasta I nagle jej nie ma! Ale młodszy braciszek chyba wie, gdzie można ją odnaleźć, przecież zna ją najlepiej. By ją odnaleźć musi przypomnieć sobie, jak ona myśli i co najbardziej lubi robić, czego pragnie. Jeśli macie ochotę, możecie towarzyszyć Braciszkowi w poszukiwaniach poprzez krajobrazy i marzenia o miejscach, których dotąd nigdy nie widzieliście. Gdzie jest moja siostra? Sveina Nordqvista to magiczna podróż przez bajeczne krajobrazy,w które można wejść i pozostać w nich na długo. Duże szczegółowe, pełne artyzmu obrazy opowiadające ciepłą, zabawną historię , pochłaniają całą uwagę. Książka Nordqvista to znakomita lektura dla dużych i małych. Tekst jest na tyle samodzielny by szczególnie Mały Czytelnik i bez niego mógł mieć prawdziwą radość książki. Gdzie jest moja siostra? w 2007 roku została nagrodzona prestiżową szwedzką nagrodą literacką AugustPriset. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czteroletni Młody Czytelnik słuchał tekstu z umiarkowanym zain­tere­sowa­niem­, ale to nie tekst gra tu pierwsze skrzypce - sam autor przyznał, że powstał później, do gotowych ilustracji. A one to czysty surrealizm w bardzo przystępnym dla dziecka ujęciu. Na ilustracjach dzieje się tak wiele, że nie można nie zawiesić na nich oka choć na chwilę.
  • Myszka szuka siostry z pomocą dorosłego. • Duży format książki i piękne ilustracje, tekst przyjemnie się czyta, ale historia dla dzieci przedszkolnych naszym zdaniem jest niezrozumiała.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Sven Nordqvist Hanna Dymel-Trzebiatowska
Tłumacz:Hanna Dymel-Trzebiatowska
Wydawca:Wydawnictwo EneDueRabe (2008-2014)
ISBN:978-83-62566-09-9 978-83-927462-0-1
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo