Lektury polonistyczne

Inne tytuły:
średniowiecze, renesans, barok. T.1
Średniowiecze, rensenans, barok, T. 2
Redakcja:
Andrzej Borowski
Janusz Stanisław Gruchała ...
Wyd. w latach:
1992 - 2001
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:średniowiecze, renesans, barok. T.1 Średniowiecze, rensenans, barok, T. 2 Romantyzm LEKTURY POLONISTYCZNE seria 2. Lektury polonistyczne. Tom 1 Oświecenie Lektury polonistyczne: Jan Kochanowski Średniowiecze - Renesans - Barok
Redakcja:Andrzej Borowski Janusz Stanisław Gruchała Albert Gorzkowski
oraz:Janusz Stanisław Gruchała
Wydawcy:Universitas (1992-2001) Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego (1993-1996) Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (1995) Instytut Filologii Polskiej (1995) Instytut Filologii Polskiej UJ (1993)
ISBN:83-7052-127-4 83-7052-304-8 83-7052-306-4 83-7052-939-9 83-901289-0-X 83-7052-127-4 83-901289-0-X 83-7502-127-4 83-7502-304-8
Autotagi:barok druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe renesans skrypty szkoły średnie szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo