Kopciuszek

Autor:
Jan Brzechwa (1900-1966)
Kompozytor:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wyd. w latach:
1965 - 2012
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Poczytajcie, Posłuchajcie
Bajki na Dobranoc
Nr 4
ISBN:
8391826708, 83-7254-614-2
978-83-62123-02-5
Autotagi:
audiobooki
CD
literatura piękna
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Niezwykle urocza muzyczna interpretacja klasycznej bajki o Kopciuszku, mimo ponad 60 lat od wydania na winylu bardzo przyjemna w odbiorze, a piosenki wpadają w ucho. Ciekawostką są drobne zmiany w treści bajki, które wyróżniają wersję muzyczną od innych. Wisienką na torcie jest użyczenie głosu Sąsiadce/Wróżce przez przedwojenną gwiazdę filmową Elżbietę Barszczewską, która po drugiej wojnie światowej udzielała się już tylko w teatrze - usłyszeć jej głos poza filmem było bardzo miłą niespodzianką.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Wyssane z palca
Autor:Jan Brzechwa (1900-1966)
Kompozytor:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Lektorzy:Edmund Fidler (1907-1999) Halina Michalska (1914-2012) Elżbieta Barszczewska (1913-1987) Benigna Sojecka (1920-2000) Elżbieta Kępińska Tadeusz Ross (1938-2021) Tadeusz Cygler (1914-1987) Ewa Berger-Jankowska Maciej Maciejewski (1914-2018) Jan Koecher (1908-1981) Janina Anusiakówna (1916-2006) Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza Anna Seniuk Jerzy Bończak Marek Kondrat Henryk Talar Wiktor Zborowski
Ilustracje:Danuta Imielska-Gebethner Artur Piątek
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980) Barbara H. Kuligowska
Instytucja sprawcza:Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza
Reżyseria nagrania:Antoni Karużas (1911-1997)
Wydawcy:Omedia (2003-2012) Wydawnictwo Siedmioróg (2005) Polskie Nagrania Muza (2003) Kama (1997) Czytelnik (1965-1970) Carisma
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki Poczytajcie, Posłuchajcie Bajki na Dobranoc Nr 4
ISBN:8391826708 83-7254-614-2 978-83-62123-02-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika książki liryka literatura literatura piękna MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty opowiadania powieści proza słuchowiska zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo