Sama:

listy z piwnicy

Autor:
Grzegorz Kasdepke
Ilustracje:
Katarzyna Kołodziej
Wydawca:
Wydawnictwo Muza SA (2014)
Wydane w seriach:
Poczytajki Pomagajki
ISBN:
978-83-7758-697-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Książeczka z nowej serii „Poczytajki Pomagajki” przeznaczonej dla małych czytelników (mniej więcej od zerówki do pierwszych klas szkoły podstawowej). Zgodnie z założeniami wydawcy seria ma pomóc dzieciom w adaptacji w rówieśniczej grupie, zrozumieniu podstawowych zasad współżycia społecznego oraz wartości przyjaźni; historie małych bohaterów mają także dawać nadzieję, bo w życiu każdego z nich zmiana na lepsze przychodzi w najmniej spodziewanym momencie, ale nigdy, co również ważne, nie bez starań ze strony bohatera. Książeczki pozwolą także przepracować traumy dzieciom, które znalazły się, tak jak postacie z kolejnych tomów, w trudnej sytuacji. W poetyckiej „Samej” Grzegorza Kasdepke (poprzednio: „Inżynier Ciućma czyli śrubka, młotek i przemądrzałe roboty” na P 18/14) poznajemy losy dziewczynki wychowywanej przez samotną matkę, która w ciągłej pogoni za nowością i młodością, co dwa tygodnie przeprowadza w domu rewolucję, wyrzucając ukochane zabawki małej bohaterki. Dopiero listy, które dziewczynka pisze do wysłanych do piwnicy ulubieńców, uświadamiają rodzicielce jaką traumę zgotowała dziecku. Opowiadanko prezentuje wysoki poziom i doskonale obywa się bez natrętnego dydaktyzmu, ma w sobie dużą dawkę psychologicznej i obyczajowej prawdy. Wartościowa, ładnie zilustrowana lektura. Polecam.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka bardzo ciekawa. Porusza temat rozstania rodziców i powrotu. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo