Przygody Tomka Sawyera

Tytuł oryginalny:
Adventures of Tom Sawyer
Autor:
Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:
Paweł Łopatka
Ilustracje:
Paweł Kołodziejski ...
Wyd. w latach:
1996 - 20057
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
2.8 (5 głosów)

Tomek Sawyer to urwis jakich mało! Mieszka u ciotki Polly i przysparza jej mnóstwa kłopotów. Jego głowa przepełniona jest milionem pomysłów, z których każdy ubarwia życie chłopca i zabiera spokój członkom jego rodziny, a także mieszkańcom całego amerykańskiego miasteczka. Liczne bijatyki, ucieczki przez okno z domu, wagarowanie, niebezpieczne poszukiwanie zaginionego skarbu... To tylko początek listy przewinień tego niespokojnego duchem nastolatka. W gruncie rzeczy jest jednak szlachetnym chłopcem, który w trudnych chwilach pomaga słabszym i pokrzywdzonym oraz nie boi się przeciwstawić złoczyńcom. Z przyjemnością, a przede wszystkim z wypiekami na twarzy, wyruszysz na pełną przygód wędrówkę z Tomkiem, wybranką jego serca Becky Thatcher i przyjacielem Huckiem Finnem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:Paweł Łopatka
Ilustracje:Paweł Kołodziejski Agnieszka Dąbrowska Małgorzata Goździewicz Paweł Dąbrowski
Redakcja:Iwona Puchalska
Opracowanie:Iwona Fedan
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (1998-20057) IBIS (2010) Imbir (2007) Oficyna Wydawnicza Wielkopolski (2004) Świat Książki (2004) Mediasat Poland (2004) Polskapresse. Oddział Prasa Krakowska (2004) Siedmioróg (1996) Rytm Waza
Serie wydawnicze:Na Szlaku Wielkiej Przygody Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Czytaj z Sową! Najpiękniejsze Książki na Rodzinne Wieczory Tomek Sawyer Arcydzieła Literatury dla Dzieci i Młodzieży Lektura z Opracowaniem kolekcja "Gazety Krakowskie" Czytaj z Sową! - Zielona Sowa Kolekcja Gazety Olsztyńskiej i Dziennika Elbląskiego Na Szlaku Wielkiej Przygody - Zielona Sowa Najpiękniejsze Bajki Dzieciństwa Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - Polskapresse kolekcja "Dziennika Bałtyckiego"
ISBN:83-7220-265-6 83-7389-149-8 83-7389-383-0 83-7389-946-4 83-7391-466-8 83-7399-144-1 83-86426-27-6 83-86740-87-6 83-89651-03-3 83-89956-64-0 83-905459-2-6 977-02-087-6911-5 978-83-7220-333-5 978-83-7435-327-4 978-83-7435-549-0 978-83-7623-050-4 978-83-7623-051-1 978-83-7623-481-6 8373890464 83-7220-133-4 83-7389-149-2 83-7435-327-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 68 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo