Geografia

Inne tytuły:
zeszyt ćwiczeń
[kl.] 8
Autor:
Danuta Licińska (1924-2001) ...
Wydawca:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1982-2004)
Wydane w seriach:
Słownik Szkolny
Wiesz, że Umiesz
Wiesz, że Umiesz - Szkolne i Pedagogiczne
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:zeszyt ćwiczeń [kl.] 8 [klasa] 8 Geografia - człowiek i jego działalność Geografia VIII krainy i gospodarka Polski repetytorium repetytorium dla maturzystów i kandydatów na wyższe uczelnie
Autorzy:Danuta Licińska (1924-2001) Danuta Liciński pol Florian Plit
Wydawca:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1982-2004)
Serie wydawnicze:Słownik Szkolny Wiesz, że Umiesz Wiesz, że Umiesz - Szkolne i Pedagogiczne
ISBN:83-02-01936-4 83-02-02911-4 83-02-05692-8 83-02-05693-6 83-02-07522-1 83-02-09198-7
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza publikacje dydaktyczne skrypty szkoły podstawowe szkoły średnie szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo