Psychologia rozwoju człowieka: Charakterystyka okresów życia człowieka

Redakcja:
Barbara Harwas-Napierała (1947-2023)
Janusz Trempała
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2000-2014)
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Tom II ‘’Psychologii rozwoju człowieka’’ jest pierwszym polskim podręcznikiem akademickim, w którym autorzy opisują całokształt zjawisk rozwojowych człowieka od stadium prenatalnego aż do starości. Odejście od tradycyjnego opisywania rozwoju tylko w okresie dzieciństwa i wieku młodzieńczego jest konsekwencją niekwestionowanego już dziś poglądu, iż rozwój człowieka dokonuje się przez całe życie. Książka charakteryzuje rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; jest kontynuacją i rozwinięciem wprowadzającej w zagadnienia ogólne ‘’Psychologii rozwoju człowieka t. 1’’. Umożliwia poznanie osiągnięć i procesów rozwojowych w określonym odcinku życia. Przedstawia dorobek teoretyczny i empiryczny polskiej psychologii rozwojowej na tle literatury światowej. Ma niezwykłe walory dydaktyczne:: prosty i zrozumiały język, bloki rozszerzające – szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne, literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów, indeks rzeczowy oraz indeks osób. Książka adresowana jest do studentów psychologii, pedagogiki oraz psychologów-praktyków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia rozwoju człowieka 2,
Redakcja:Barbara Harwas-Napierała (1947-2023) Janusz Trempała
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2000-2014)
ISBN:83-01-12139-4 83-01-13233-7 83-01-13349-X 978-83-01-14151-6 978-83-01-14152-3 978-83-01-14151-4 978-83-01-14152-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 22 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo