Co to znaczy...

Inne tytuły:
Powrót Bartusia
200 opowiadań
Autor:
Grzegorz Kasdepke
Lektorzy:
Grzegorz Kasdepke
Hanna Kinder-Kiss
Leszek Filipowicz
Wydawca:
Biblioteka Akustyczna (2013-2014)
ISBN:
978-83-7878-179-0
Autotagi:
audiobooki
CD
książki
MP3
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Zbiór króciutkich historyjek o Bartusiu i jego rodzinie, które w lekki i pogodny sposób tłumaczą najpopularniejsze związki frazeologiczne. Co to znaczy "czuć do kogoś miętę" czy "mieć kiełbie we łbie"? Grzegorz Kasdepke, który sam jest ojcem, doskonale wie, jak w lekki i zabawny sposób wyjaśnić zagadki języka polskiego. Prosto, zrozumiale i przystępnie tłumaczy znaczenia najpopularniejszych związków frazeologicznych, z jakimi na co dzień stykają się dzieci. Jak zwykle jego opowiadania okraszone są dużą dawką znakomitego poczucia humoru, który bawi w równym stopniu najmłodszych, jak i dorosłych. Książka została wyróżniona nagrodą "Edukacja XXI".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Powrót Bartusia 200 opowiadań Co to znaczy... po raz drugi
Autor:Grzegorz Kasdepke
Lektorzy:Grzegorz Kasdepke Hanna Kinder-Kiss Leszek Filipowicz
Wydawca:Biblioteka Akustyczna (2013-2014)
ISBN:978-83-7878-179-0
Autotagi:audiobooki CD epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo