Cała Polska Czyta Dzieciom: Bajki wierszem

Ilustracje:
Anita Głowińska
Wydawca:
Polityka Spółdzielnia Pracy (2007)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
ISBN:
978-83-61174-00-4, 978-83-61174-72-1
Autotagi:
druk
książki
poezja
5.0

Bajki wierszem napisane! Cóż może być lepszego do głośnego, rodzinnego czytania?! A już szczególnie TE bajki! Skrzące się humorem, ujmujące pięknem języka, bajki, które pozostają w pamięci na całe życie, także po to, by kiedyś, kiedyś czytać je własnym dzieciom.... Znajdziecie tu same niezwykle historie, stworzone przez najlepszych polskich poetów baśni, m.in. Jana Brzechwę, Zofię Rogoszównę, Annę Świrszczyńską, Juliana Tuwima: o straszliwym Korsarzu Palemonie (którego może wcale nie było?), o Dzieciach Pana Majstra (które łatają dziury w spodniach liśćmi z kapusty i buszują w ogrodzie wróżki), o Tygrysie (który chyba był, ale za to wyglądał zupełnie inaczej), o Panu Maluśkiewiczu (który chciał zobaczyć wieloryba). Są to magiczne opowieści, które zachwycają i bawią, pozostawiając jednocześnie w darze lekkość i precyzję języka rozbudzoną wyobraźnię, wyczucie piękna i umiejętność odróżniania dobra od zła. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo