Anioł śmierci

Aktorzy:
Natalia Oreiro
Alex Brendemühl
Diego Peretti
Florencia Bado
Zdjęcia:
Nicolás. Puenzo
Reżyseria:
Lucía Puenzo
Kompozytorzy:
Daniel Tarrab
Andrés. Goldstein
Scenariusz:
Lucía Puenzo
Tłumacz:
Bernadeta Krysztofiak
Wydawca:
Hagi Film (2013-2014)
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
1.0

Mrożąca krew w żyłach historia argentyńskiej rodziny i tajemniczego mężczyzny. Sympatyczne małżeństwo zaprasza do swojego pensjonatu pewnego kulturalnego Niemca. Nikt nie zdaje sobie sprawy, kim tak naprawdę jest ten przystojny i inteligentny człowiek... Anioł Śmierci to dramat historyczny ze świetną rolą Natalii Oreiro. Akcja rozgrywa się w Argentynie w 1960 roku. Eva i Enzo wyruszają w podróż, by objąć w spadku po krewnych piękny hotel. Nieznajomy, którego spotykają po drodze, sprytnie wkupia się w ich łaski i zostaje pierwszym gościem pensjonatu. Szczególnym zainteresowaniem obdarza mającą problemy ze wzrostem córkę właścicieli. Przedstawiając się jako lekarz i specjalista od genetyki, oferuje swoją pomoc. Tytułowy Anioł Śmierci i gość argentyńskiej rodziny to poszukiwany zbrodniarz wojenny Josef Mengele, ukrywający się w Ameryce Południowej...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo