Język polski: Romantyzm i pozytywizm

Inne tytuły:
dla uczniów liceum i technikum
opracowania lektur i wierszy
Redakcja:
Jerzy Jagodziński
Krystyna Bielaszewska
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Adamantan (2010-2011)
Wydane w seriach:
Lepsze niż Ściąga!
ISBN:
978-83-7350-143-0, 978-83-7350-235-2
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
pozytywizm
publikacje dydaktyczne
romantyzm
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:dla uczniów liceum i technikum opracowania lektur i wierszy Język polski Cz. 2,
Opracowanie:Jacek Budziszewski Anna Bukowska Joanna Czajkowska-Ziembowicz Aleksandra Frączek Danuta Grabarczyk Barbara Hernas Barbara Kalina Katarzyna Kasprzycka Anna Kuźnik Patryk Majewski Katarzyna Markuc Barbara Ochocka Kamilla Przychodzień Magdalena Retkowska Ewa Rudnicka
Redakcja:Jerzy Jagodziński Krystyna Bielaszewska
Wydawca:Grupa Wydawnicza Adamantan (2010-2011)
Serie wydawnicze:Lepsze niż Ściąga!
ISBN:978-83-7350-143-0 978-83-7350-235-2
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki pozytywizm publikacje dydaktyczne romantyzm szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo