Przemoc uraz psychiczny i powrót do równowagi

Autor:
Judith Lewis Herman
Tłumaczenie:
Anna Kacmajor
Magdalena Kacmajor
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (1997-2007)
Wydane w seriach:
NA RATUNEK
ISBN:
83-85416-80-3, 978-83-87957-92-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Judith Lewis Herman omawia powstawanie długotrwałego urazu psychicznego oraz jego psychologiczne i medyczne konsekwencje. Wykazuje, że pozornie tak odległe doświadczenia, jak przeżycia wojenne, przemoc fizyczna i seksualna, terror polityczny i maltretowanie w dzieciństwie, wywołują podobne skutki. Opierając się na własnych doświadczeniach terapeutycznych proponuje model skutecznej, długoterminowej terapii ofiar urazu psychicznego. Spis treści: CZĘŚĆ 1. Przyczyny i skutki urazu. 1. Zapomniana historia. 2. Przerażenie. 3. Zerwanie związków z innymi. 4. Zniewolenie. 5. Maltretowanie dzieci. 6. Nowa diagnoza. CZĘŚĆ 2. Etapy powrotu do zdrowia. 7. Uzdrawiający związek. 8. Bezpieczeństwo 9. Rozpamiętywanie i żałoba. 10. Odbudowanie związków. 11. Wspólnota. Przypisy. Indeks.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo