Za nic w świecie

Inne tytuły:
Oliwia
Sophie
Autorzy:
Kim Lawrence
Margaret Way
Tłumacz:
Zofia Stanisławska (1896-1960)
Instytucja sprawcza:
Arlekin - Wydawnictwo Harlequin Enterprises
Wydawca:
Harlequin Polska (2014)
Wydane w seriach:
Córeczki tatusia
ISBN:
978-83-238-9539-8, 978-83-238-9831-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
1.5 (2 głosy)

Oscar Balfour, jeden z najbogatszych ludzi w Anglii, ma osiem córek. Mogłoby się wydawać, że niczego im nie brak, jednak pozory mylą. Sophie Sophie uważa, że w przeciwieństwie do swoich pięknych sióstr jest mało atrakcyjna. Pełna kompleksów żyje w ich cieniu. Ojciec znajduje jej pracę w biurze architektonicznym, licząc, że córka rozwinie skrzydła. Jednak mija czas i nic się nie zmienia. Wreszcie Sophie otrzymuje duże zlecenie z Sycylii. Ma nadzorować remont pałacu młodego arystokraty. Olivia Ojciec wysyła Olivię, najstarszą z sióstr, do domu swego przyjaciela w Australii. Wykształcona, elegancka dziewczyna trafia na farmę na samym końcu świata. Jest przerażona i nie wyobraża sobie, co będzie robić przez kilka tygodni z dala od cywilizacji...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Z zasady nie czytam książek, gdzie ON " wpija się" w JEJ " ust korale". Przeczytałam/ namówiona przez koleżankę/ dawno, dawno, dawno temu dwa harlekiny i starczy. Niekiedy jednak, opis , streszczenie książki, okazuje się złudne i przynoszę do domu coś takiego, jak " Za nic w świecie". Schematyczne, do bólu przewidywalne, infantylne i matko kochana, nawet nie romansidło, tylko beznadziejne romansidło. Zastanawia mnie tylko niezłe pióro autorów, co pozwala domniemywać, że napisali tę " powieść" dla pieniędzy. Dlatego jedna gwiazdka jednak jest...
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo