Czytanki na jesień i zimę: Bajki krasnoludka Bajkodłubka

Autor:
Małgorzata Strzałkowska
Ilustracje:
Joanna Jung
Jona Jung
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2009-2011)
Wydane w seriach:
Czytanki na jesień i zimę
Uczymy się czytać
ISBN:
9788374357258, 978-83-61824-14-5
978-83-61024-14-5, 978-83-61842-14-5
Autotagi:
druk

Książka opracowana specjalnie do nauki czytania. Pierwsza i jedyna taka w Polsce. Zbiór 26 historyjek - po jednej na każdy tydzień jesieni i zimy. Przeznaczone są dla dzieci od lat 6 do samodzielnego czytania. W każdym tekście występują tylko 23 litery. Bez ą, ę, ó, h, zmiękczeń i dwuznaków. Wszystkie czytanki to ciekawe bajki - dowcipne, mądre, a niektóre nawet rymowane! Napisane przez wybitną poetkę i znawczynię języka polskiego we współpracy z doświadczonymi nauczycielami kształcenia zintegrowanego. W przygotowaniu czytanki na wiosnę i lato pt. "Bajki mamy Wrony".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo