Geodezja inżynieryjno-drogowa

Autor:
Stefan Przewłocki
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (1999-2012)
IBUK Libra (2009)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
5.0

Od projektu wstępnego do realizacji drogi w terenie! Nowe, rozszerzone wydanie podręcznika dotyczącego pomiarów geodezyjnych związanych z budową i eksploatacją dróg. Omówiono tu: - kształtowanie geometryczne dróg – podstawy teoretyczne i zagadnienia praktyczne, - sposoby sporządzania mapy numerycznej i obrazów perspektywicznych drogi za pomocą techniki komputerowej, - pomiary realizacyjne przy budowie dróg, - kształtowanie geometryczne lotnisk, - pomiary przemieszczeń pionowych i deformacji geometrycznych konstrukcji mostowych. Podręcznik przeznaczony dla studentów wydziałów geodezji, budownictwa, architektury i inżynierii środowiska, a także projektantów oraz inżynierów praktyków zatrudnionych przy realizacji projektów drogowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Stefan Przewłocki
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (1999-2012) IBUK Libra (2009)
ISBN:83-01-13183-7 978-83-01-15794-4 978-83-01-1579-4 968-83-01-15794-4 978-83-01-15795-4
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo