Katarynka

Opracowanie:
Barbara Włodarczyk ...
Autor:
Bolesław Prus (1847-1912) ...
Wyd. w latach:
1948 - 2014
Autotagi:
druk
epika
historia
książki
Więcej informacji...
5.0

Pan Tomasz prowadzi spokojne, unormowane życie, otacza się pięknymi przedmiotami, jest znawcą muzyki i sztuki. Nic dziwnego, że nie znosi podwórzowych katarynek z ich hałaśliwymi, krzykliwymi melodiami. Jednak pewnego dnia do kamienicy, w której mieszka pan Tomasz, wprowadza się uboga kobieta z niewidomą córeczką. I to właśnie podwórzowa katarynka połączy losy mężczyzny i dziecka, zmieniając życie dziewczynki w sposób, który wyciśnie łzy wzruszenia z oczu każdego czytelnika.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Katarynka oraz oraz Z legend dawnego Egiptu Powracająca fala Milknące głosy streszczenie notatki na marginesie cytaty,które warto znać Z legend dawnego Egiptu
Opracowanie:Barbara Włodarczyk Małgorzata Białek Maria Zagnińska
Autorzy:Bolesław Prus (1847-1912) Małgorzata Białek Maria Zagnińska
Ilustracje:Lucjan Ławnicki
Redakcja:Barbara Włodarczyk
Lektor:Marek Walczak
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2003-2014) Wydawnictwo IBIS (2011) Wydawnictwo Aleksandria (2007) Zielona Sowa (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1996-2001) Wydawnictwo Adalex (1997) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1993-1994) Państwowy Instytut Wydawniczy (1972-1978) Książka i Wiedza (1949) Gebethner i Wolf (1948) Ggrg Oficyna Wydawnicza GMP Wydawnictwo Klasyka
Serie wydawnicze:Lektura wydanie z opracowaniem Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych z opracowaniem Biblioteka Lektur Szkolnych Lektury Szkolne GREG Lektura - Wydawnictwo Aleksandria Lektury Szkolne - Adalex
ISBN:83-06-00955-X 83-7032-078-3 83-7032-157-7 83-7032-183-6 83-7162-494-8 83-7327-183-X 83-86685-17-4 83-86896-65-5 83-86928-36-0 83-88435-53-1 978-83-60313-20-6 978-83-7327-267-5 978-83-7327-267-5 83-7327-267-5 83-88435-43-1 83-88453-53-1 978-7327-267-5 987-83-7327-267-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk elementy biograficzne epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania podręczniki proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe szkoły średnie zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 125 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo