Potem

Tytuł oryginalny:
Afterwards
Autor:
Rosamund Lupton ...
Tłumacz:
Agnieszka Wyszogrodzka-Gaik
Wydawcy:
Legimi (2019)
Świat Książki - Weltbild Polska (2011-2019)
Dom Wydawniczy Bellona (2012)
Wydane w seriach:
Mistrzynie Kryminału Obyczajowego
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.3 (11 głosów)

"Mam głowę na karku, jestem przytomna, wszystkie klepki są na swoich miejscach, jestem w pełni władz umysłowych. Jestem tą samą Grace, co wczoraj, tylko że… wyszłam z mojego ciała – opowiada bohaterka tej fascynującej i pięknej powieści. Grace leży właśnie umierająca na oddziale intensywnej terapii po strasznym pożarze szkoły, do której chodzi jej synek Adam. W sali obok walczy o życie jej poparzona córka - siedemnastoletnia Jenny. Zawieszona między życiem a śmiercią, Grace prowadzi własne śledztwo. Szybko okazuje się, że nic nie jest takie, na jakie wyglądało wcześniej. Każda odpowiedź rodzi bowiem kolejne tajemnice. A POTEM sprawy wymykają się spod kontroli… Pierwsza powieść Rosamund Lupton – „Siostra”, wtargnęła przebojem na rynek wydawniczy, zdobywając serca milionów czytelników na świecie. W Wielkiej Brytanii została okrzyknięta mianem najlepiej sprzedającego się debiutu literackiego 2010 roku, utrzymując się w pierwszej 20. na liście bestsellerów Sunday Times. Rewelacyjny, zapierający dech, wyjątkowo pomysłowy thriller „Mail on Sunday” "
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Warto sięgnąć po tę pozycję. Mnie się bardzo podobała.
  • Idealny dzień w szkole, pełen radości dzieci i zawodów sportowych, są nawet urodziny Adama, 9-latka, który ma przygotowany wspaniały tort ze świeczkami... I dochodzi do tragedii. Do pożaru, którego skutki odczują wszyscy, a którego konsekwencje będą dramatyczne. • Siostra Adama i jego mama trafiają z najgroźniejszymi obrażeniami do szpitala. Nie ma z nimi kontaktu, lekarze nie dają szans na przeżycie. I gdy czas nagli, a dokładnie mówiąc, nie ma go za wiele, każdy szuka winnego by stało się zadość. Jenny i Grace jednak wszystko to, co ziemskie obserwują z \"innej perspektywy\". Stają się duchami uczestniczącymi w życiu, które i tak niebawem dobije do mety. • Czytanie tej powieści budzi w człowieku wiele pytań. Czy warto wierzyć w \"coś\", co jest POTEM, po śmierci? Czy śmierć faktycznie jest progiem dzielącym dwa światy? Jak zrozumieć bliskich i ich tragedię, gdy muszą pogodzić się z odejściem kogoś bliskiego podczas gdy ciało więdnie, ale duch nadal żyje i będzie czkać na ... spotkanie z ukochanym? Książka wzbudza wiele emocji w czytelniku. Pochłaniałam ją, a każda kolejna strona wywoływała we mnie inne reakcje. Jest tu i thriller i kryminał i psychologia. Jest bicie nieletnich, jest pogarda dla starszych, jest pazerność i chęć posiadania, jest też bezwzględność, ale są i gorzkie łzy, które spływają po policzkach zbyt późno, są też niewypowiedziane słowa, które wiszą w powietrzu a które nie mają już odbiorców. Za późno na tak wiele rzeczy, na tak wiele dotyków, przytuleń... smutek rozsadza duszę, serce nie nie daje rady z pompowaniem krwi.
  • Pełen emocji, wciągający thriller psychologiczny. Wciągająca, nietuzinkowa treść o wielu wątkach i ciekawa narracja, prowadzona na dwóch poziomach: rzeczywistym i nierealnym – to chyba największe atuty tej powieści. Zmyślnie przeprowadzona fabuła i częste zwroty akcji budują wszechobecne napięcie, które nie pozwoli czytelnikowi oderwać się od lektury. Ładnie pomyślana zagadka kryminalna i szeroki wątek psychologiczny czynią książkę uniwersalną, która zadowoli nawet wybrednego czytelnika. Można w niej znaleźć wzruszenie, różne oblicza miłości, napięcie, zespolenie dwóch światów, intrygę, sporo wątków, których nie należy lekceważyć w trakcie czytania, gdyż odgrywają istotną rolę w powieści. To właśnie zmienność narracji i wielowątkowość wymusza na czytelniku ciągłe skupienie i uwagę, tak aby nie przeoczyć kluczowych dla sprawy momentów. • Bardzo dokładnie przedstawieni są bohaterowie książki. R. Lupton rysuje ich sylwetki psychologiczne szeroko, z wielką wprawą i swobodą. Powieść spójna, logiczna, nie ma niedokończonych wątków, każdy szczegół jest dopracowany, a kolejność przedstawianych wydarzeń dokładnie przemyślana.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Rosamund Lupton Agnieszka Tłumaczenie Wyszogrodzka-Gaik
Tłumacz:Agnieszka Wyszogrodzka-Gaik
Wydawcy:Legimi (2019) Świat Książki - Weltbild Polska (2011-2019) Dom Wydawniczy Bellona (2012)
Serie wydawnicze:Mistrzynie Kryminału Obyczajowego
ISBN:978-83-11-15147-5 978-83-273-0335-6 978-83-7799-177-0 978-83-8031-538-9 978-83-8031-909-7 9788380314589
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 22 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo