Przewodnik po "Świecie Zofii":

filozofia - zeszyt ćwiczeń

Tytuł oryginalny:
Arbeitsbuch zu "Sofies Welt
Autor:
Peer Olsen
Tłumacz:
Jakub Ekier
Wyd. w latach:
1997 - 1998
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

"Przewodnik po Świecie Zofii" to bogato ilustrowany zbiór ćwiczeń, które pomagają skorzystać ze słynnej książki Josteina Gaardera jak z podręcznika filozofii. Do wykorzystania w domu i w szkole, dla nastolatków i dorosłych, którzy gotowi są przypomnieć sobie zasadnicze pytania i wpleść elementy filozoficznej refleksji w nurt codziennego życia. Nieprzypadkowo przewodnik ten został napisany przez Peera Olsena, niemieckiego pisarza i nauczyciela filozofii, bowiem na terenie Niemiec sprzedało się ponad 2 500 000 egzemplarzy Świata Zofii. Na liście bestsellerów Der Spiegla Świat Zofii od ponad dwóch lat znajduje się na poczesnym miejscu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ein Arbeitsbuch zu "Sofies Welt" filozofia - zeszyt ćwiczeń
Autor:Peer Olsen
Tłumacz:Jakub Ekier
Ilustracje:Thomas Pietrzyk
oraz:Jakub Ekier
Wydawcy:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1997-1998) Jacek Santorski Co Wydaw., cop (1997) Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne Jacek Santorski i CO (1997) Jacek Santorski Co WSiP (1997) Wydaw. Szk. i Pedag (1997)
ISBN:8386827270 83-02-06595-1 83-86821-27-2 83-02-06595-2 83-86827-27-2
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły podstawowe szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo