Pułapka na ktosia

Autor:
Ewa Nowak
Ilustracje:
Joanna Rusinek ...
Wyd. w latach:
2012 - 2019
Wydane w seriach:
Edukacyjny Egmont
Czytam Sobie
Czytam Sobie. Poziom 3. Połykam Strony
Czytam Sobie. Poziom 3./ Egmont Polska
ISBN:
9788328124660, 978-83-237-6049-8
978-83-237-6047-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Hania i Artur jadą z tatą na wakacje. Czeka na nich domek, jezioro i Bory Tucholskie. Zapowiada się miły wypoczynek oraz spokój. Jednak na miejscu okazuje się, że nie do końca. Coś dziwnego zaczyna się wokół nich dziać: giną jabłka, obrane na obiad ziemniaki. Hania i Artur postanawiają zbadać sprawę i znaleźć "ktosia", który płata im niezłe figle. Sprawa nie jest tak prosta, jak im się wydawało na początku. Tatuś jest coraz bardziej na nich zły i myśli, że kłamią. Wtedy Hania wpada na pomysł, żeby razem z Arturem postawić na ktosia pułapkę. Czy uda im się wreszcie wyjaśnić zagadkę znikającego jedzenia? Finał tej historii jest naprawdę zaskakujący!Przekonaj się o tym razem ze swoim dzieckiem, w przyjemny sposób wspierając jego naukę czytania. Seria "Czytam sobie. Poziom III" została stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach, którzy mają już za sobą dwa poziomy nauki. Proste, wciągające historie, wyraźne i duże literki, wprowadzą Twoje dziecko w świat niesamowitych wydarzeń i zachęcą do samodzielnego czytania. Trzeci poziom edukacyjnej serii zawiera 2500-2800 wyrazów w tekście, zdania dłuższe i wielokrotnie złożone; wykorzystuje wszystkie głoski, zawiera słownik trudnych wyrazów dotyczących danej historii. Na początku każdej książeczki dziecko znajdzie trzy pytania, na które może odpowiedzieć po jej przeczytaniu. W ten sposób ćwiczy ono pamięć, ale przede wszystkim umiejętność opowieści. Książeczka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od 5 do 7 lat, a cała seria "Czytam sobie" powstała w oparciu o konsultacje z metodykami nauczania."Czytam sobie" to seria stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach. Wspomaga naukę samodzielnego czytania na trzech poziomach zaawansowania. Najlepiej sprawdzi się u dzieci w wieku 5-7 lat. Poziomy różnią się liczbą wyrazów, długością i trudnością zdań: - POZIOM 1: SKŁADAM SŁOWA (150-200 słów w tekście; krótkie, proste zdania; wykorzystuje 23 podstawowe głoski; uczy głoskowania) - POZIOM 2: SKŁADAM ZDANIA (800-900 słów w tekście; dłuższe zdania, także złożone; wprowadza elementy dialogu; wykorzystuje 23 podstawowe głoski oraz "h"; uczy sylabizowania) - POZIOM 3: POŁYKAM STRONY (2500-2800 wyrazów w tekście; dłuższe i wielokrotnie złożone zdania; wykorzystuje wszystkie głoski; zawiera słownik trudnych wyrazów) W tworzenie serii "Czytam sobie" zaangażowano najlepszych polskich autorów i ilustratorów. Efektem pracy jest niegasnąca popularność wśród dzieci i zaufanie wśród rodziców. Przez 5 lat powstało ponad 50 tytułów, z których łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy! "Czytam sobie" to także akcja społeczna, której hasło brzmi: Czytam sobie! Mogę być kim chcę! To zachęta dla najmłodszych do odkrywania świata i swojej życiowej drogi przez czytanie. W akcję włączyli się m.in. Olga Bołądź, Mateusz Kusznierewicz, Wojciech Malajkat, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Julia Chmielnik, Małgorzata Berwid, Marcin Michalak i Justyna Sobolewska.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wszystkim małym czytelnikom rozpoczynającym samodzielną przygodę z książką proponuję serię Wydawnictwa Egmont pt. Czytam sobie. To trzypoziomowy program wspierania nauki czytania dla dzieci w wieku 5-7 lat, opracowany zgodnie z zaleceniami metodyków. Wszystkie teksty tej serii napisane dużą czcionką, prostym, zrozumiałym językiem, zostały stworzone przez najlepszych pisarzy i ilustratorów. Do współpracy Wydawnictwo zaprosiło m.in. Grzegorza Kasdepke, Wojciecha Widłaka, Zofię Stanecką, Ewę Nowak, Joannę Olech, Małgorzatę Strzałkowską, Joannę Rusinek, Mikołaja Kamlera, Jonę Jung oraz wielu innych doskonałych twórców. Szczególnie polecam Pułapkę na ktosia Ewy Nowak, to pozycja z trzeciego poziomu Połykam strony. Książka zaczyna się dosyć niewinnie ,,Hania i Artur jechali z tatą na wakacje. Tata miał dość zgiełku wielkiego miasta. Chciał wypocząć w głuszy, więc specjalnie wybrał domek nad jeziorem w samym sercu Borów Tucholskich". Można by rzec spokój i nuda. Jednak ta sielanka nie trwa długo. Już następnego dnia dzieci zauważają, że coś dziwnego zaczyna się dziać w gospodarstwie. Nagle ze stołu znikają obrane ziemniaki, Hani ktoś kradnie jabłka i słomkowy kapelusz, giną też kąpielówki taty. Wszystko byłoby do zniesienia, gdyby nie to, że głównymi podejrzanymi w tej sprawie według taty są jego własne dzieci. Tymczasem Hania i Artur nie maja z tym nic wspólnego. Aby udowodnić swoją niewinność rozpoczynają śledztwo. Kim okaże się złodziej? Gwarantuję, że odpowiedź zaskoczy każdego. To pyszna lektura do połknięcia w jeden wakacyjny wieczór. • Poleca Beata Mituś
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ewa Nowak
Ilustracje:Joanna Rusinek Marcin Bruchnalski
Wydawcy:IBUK Libra (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Legimi (2017-2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2012-2017)
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie Czytam Sobie. Poziom 3. Połykam Strony Czytam Sobie. Poziom 3./ Egmont Polska
ISBN:9788328124660 978-83-237-6049-8 978-83-237-6047-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo