Forst, czyli Kariera aktorska Remigiusza Mroza
Wiadomości: 106

Serial z Borysem Szycem zapewne zwiększy (i tak spore) zainteresowanie cyklem powieści z Wiktorem Forstem, ale warto zauważyć przy okazji, że kariera aktorska Remigiusza Mroza nabiera tempa, choć ostatnia rola sprawia, że z ekranu wieje jednak chłodem.

forst_mroz_wer2.jpg

Forst w naszym katalogu: www.olesno-bp.sowa.pl

Zrzut ekranu: filmpolski.pl, hasło Remigiusz Mróz.


forst_mroz_wer2.jpg forst_mroz_wer2
jpg, 174 KiB, 1080x1080
Link    PW    Źródło
Napisano: 16.01.2024 08:37:20 , ostatnia edycja: Olesno OBP, 16.01.2024 08:45:35
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo