ZNAJDZIECIE NAS
Wiadomości: 8

Posiadamy swój profil i fanpage na Facebooku. Polubcie nas - dziękujemy :)😊

NA FACEBOOKU
www.facebook.com

www.facebook.com

WWW CKiT
www.ckit.mragowo.pl

www.ckit.mragowo.pl

W LEKSYKONIE KULTURY WARMII I MAZUR
leksykonkultury.ceik.eu

BS

+2 trafny
Link    PW    Źródło
Napisano: 21.08.2012 18:06:20 , ostatnia edycja: Mrągowo BM, 11.04.2013 22:12:50
 
Wiadomości: 1

Często do Was zaglądam :)😊

Link    PW    Źródło
Napisano: 07.12.2014 10:50:06
 
Wiadomości: 8

Jeśli jest tak nadal to niezmiennie nam miło! Pozdrawiamy :)😊

Link    PW    Źródło
Napisano: 04.07.2016 21:00:34
 
Szukaj w wątku
Mrągowo BM
orams
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo