Światowy Dzień Książki
Wiadomości: 12

23 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Książki, w związku z tym w piątek odbyły się zajęcia pt.:" Poznaj swoją bibliotekę" dla dzieci z Przedszkola "Leśne Skrzaty". Uczestnicy zajęć wysłuchali książki "Wizyta w bibliotece" i zapoznali się z zasadami w niej panującymi. Dzieci odgadywały również tytuły i rozpoznawały bohaterów bajek, a na koniec tworzyliśmy kolorowe zakładki do książek.


IMG_20180427_101521.jpg IMG_20180427_101521
jpg, 2.4 MiB, 3968x2976
IMG_20180427_101453.jpg IMG_20180427_101453
jpg, 2.6 MiB, 3968x2976
Link    PW    Źródło
Napisano: 30.04.2018 13:05:48
 
Szukaj w wątku
Poraj GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo