Literatura dla 9-latki
Wiadomości: 7

Cześć, mam 9-letnią córkę, która ładnie już czyta. Chciałabym sprawić jej pod choinkę jakąś dobrą książkę, może macie pomysł? Coś co miło wspominacie z własnego dzieciństwa?

Link    PW    Źródło
Napisano: 21.11.2014 20:44:45
 
Wiadomości: 1

Ja uwielbiałam Mary Poppins, całą serię, więc mogę Ci polecić z czystym sumieniem. Moja córka (7) też ją bardzo lubi.

+2 trafny
Link    PW    Źródło
Napisano: 23.11.2014 18:38:58
 
Wiadomości: 7

Dziękuję, z pewnością sięgniemy po tę serię. Sama chętnie przeczytam. :)😊

Link    PW    Źródło
Napisano: 23.11.2014 19:51:15
 
Wiadomości: 19

może coś Holly Webb?

+2 trafny
Link    PW    Źródło
Napisano: 09.08.2015 18:08:27
 
Wiadomości: 9

Astrid Lindgren, 'Dzieci z Bullerbyn'. Sam przeczytałem dopiero swoim dzieciom, moim się omsknęło ;)😉. Do wspólnego czytania dzieci-rodzice polecam 'Lotta' tej samej autorki.

+2 trafny
Link    PW    Źródło
Napisano: 09.09.2015 14:00:32
 
Szukaj w wątku
grejfrutoowa
adrian.mol
IwonaCh
GosiaWM
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo