Halloween 2013
Wiadomości: 12

HALLOWEEN w GBP Filia Żarki Letnisko.

W Bibliotece również można miło, wesoło i zabawnie spędzić czas. 30.10.2013 r. w specjalnie przystrojonej do tego Bibliotece w Żarkach Letnisku obchodzono Halloween. Wchodzących w tym dniu do Biblioteki od progu witały czarownice, pająki i duchy oraz postacie z kreskówek i bajek dla dzieci. W ciemnościach świeciły wykonane dynie. Nie zabrakło wspólnego czytania strasznych opowieści i wierszy o duchach. Dzieci poznawały tradycje i sposoby obchodzenia Halloween w krajach anglojęzycznych. Same chętnie uczestniczyły w licznych zabawach i konkursach takich jak: gryzienie jabłka zawieszonego na nitce, robienie mumii z papieru toaletowego, wykonywanie rysunku dyni używając zamiast rąk ust czy taniec z balonem trzymany między głowami uczestników. Dzieci zostały obdarowane cukierkami. Dowodem na to, że była to świetna zabawa były nie schodzące z buź dzieciaków uśmiechy. Rozstrzygnięto konkurs na najs­tras­znie­jszy­ kostium. A zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe.


IMG_0350.jpg IMG_0350
jpg, 3.6 MiB, 4320x3240
IMG_0320.jpg IMG_0320
jpg, 3.4 MiB, 4320x3240
IMG_0340.jpg IMG_0340
jpg, 3.5 MiB, 4320x3240
Link    PW    Źródło
Napisano: 15.11.2013 12:57:11
 
Szukaj w wątku
Poraj GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo