Książki do pary - faceci to czytają
Wiadomości: 148

KSIĄŻKI DO PARY
- KG 200 - bezimienny oddział Luftwaffe / J. D. Gilman, John Clive ; przełożyli Małgorzata i Andrzej Grabowscy.
- KG-200 bez tajemnic / Andrzej Fryszkiewicz.

KG 200 KSIĄŻKI DO PARY (1).png

Te dwie i wiele innych książek można znaleźć w katalogu w zestawie tematycznym FACECI TO CZYTAJĄ - bit.ly


KG 200 KSIĄŻKI DO PARY (1).png KG 200 KSIĄŻKI DO PARY (1)
png, 2.1 MiB, 1080x1350
Link    PW    Źródło
Napisano: 28.05.2025 08:35:17 , ostatnia edycja: Olesno OBP, 28.05.2025 08:35:56
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo