Seria „Mosty” – przełamywanie barier
Wiadomości: 148

Pomaga w przełamywaniu barier, zaprasza do świata literatury, prezentuje różne gatunki literackie i różne formaty, od książki obrazkowej, przez komiks po powieść i zbiór poezji - Seria "Mosty".
Pierwsze tytuły drukowanej dużymi literami, nowej serii otrzymaliśmy od Fundacji Powszechnego Czytania (Fundacja Powszechnego Czytania) i są już w naszym katalogu.
Seria skierowana jest do osób z neur­oróż­noro­dnoś­cią, np. w spektrum autyzmu, z dysleksją, osób słabiej widzących.
Więcej informacji na naszej stronie www: bibl­iote­kaol­esno­.pl
Książki w katalogu: www.olesno-bp.sowa.pl

obrazek

Link    PW    Źródło
Napisano: 06.05.2025 12:17:41
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo