Edukacja Globalna
Wiadomości: 3

Szanowni nauczyciele - zachęcamy do korzystania z naszej wirtualnej tablicy, która zawiera inspiracje i materiały dodatkowe do pracy w temacie edukacji globalnej. Edukacja globalna jest pojęciem bardzo szerokim, które obejmuje m.in. edukację obywatelską, edukację wielokulturową i międzykulturową, edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju (także edukację ekologiczną), edukację o prawach człowieka. Wśród tematów edukacji globalnej znajdziemy: wiel­okul­turo­wość­, tożsamość kulturową i różnorodność, prawa człowieka, anty­dysk­rymi­nacj­ę, rasizm i wykluczenie, konflikty, migracje, ubóstwo, dostęp do edukacji, rozwój zrównoważony, konsumpcję, zmiany klimatu, zani­eczy­szcz­enie­ środowiska, zasoby naturalne, stosunki międzynarodowe, gospodarkę światową, sprawiedliwy handel i handel międzynarodowy.
W padlecie znajdziecie Państwo wiele scenariuszy i inspiracji do nauczania.
padlet.com
Edukacja  globalna obrazek na stronę.jpg

Link    PW    Źródło
Napisano: 15.01.2018 10:36:10 , ostatnia edycja: Oborniki PBP, 15.01.2018 10:38:05
 
Szukaj w wątku
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo