Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Główna i Archiwum Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
[awatar]
Włocławek KSW
Rodzaj: Uczelnie niepubliczne
Telefon: 660719966
Województwo: kujawsko-pomorskie
Powiat: Włocławek
Adres: Plac Wolności 1
87-800 Włocławek
E-mail: biblioteka@ksw.wloclawek.pl

Czytelnia i Wypożyczalnia czynne są :

poniedziałek 8.00-15.00
wtorek 10.00-14.00
środa 8.00-15.30
czwartek 10.00-14.00
piątek 8.00-14.00
sobota 9.00-14.00 (w terminach zjazdów, w okresach przerw międ­zyse­mest­raln­ych, wakacji, przerw świątecznych terminy pracy będą ustalane według harmonogramu pracy Uczelni i podane na stronie internetowej )

Biblioteka Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku jest jednostką ogól­nouc­zeln­ianą­ o zadaniach naukowych, dydaktycznych i usługowych. Zbiory biblioteczne stanowi literatura odpowiadająca kierunkom kształcenia na Uczelni. Z Wypożyczalni i Czytelni mają prawo korzystać pracownicy oraz studenci KSW, uczniowie i słuchacze Zespołu Szkół Akademickich KSW, członkowie Włocławskiego Towarzystwa Naukowego, inne biblioteki, instytucje i zakłady naukowe (drogą międ­zybi­blio­tecz­ną ) oraz inni zainteresowani na miejscu w Czytelni, dobrze wyposażonj pod wzgledem technologiczno-informatycznym. Biblioteka zaperwnia dostęp do swoich zasobów osobom z niep­ełno­spra­wnoś­ciami (poprzez zniwelowanie barier arch­itek­toni­czny­ch i zapewnienie wsparcia indywidualnego).

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
Nikt jeszcze nie obserwuje bloga tej biblioteki.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo