Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wieluniu
[awatar]
Wieluń PBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 43 8439635
Województwo: łódzkie
Powiat: wieluński
Adres: ul. Śląska 23a
98-300 Wieluń
E-mail: powiatowa@biblioteka.wielun.pl

Wypożyczalnia

poniedziałek - piątek 9 - 17
w okresie lipiec - sierpień 9 - 16

Czytelnia

poniedziałek - piątek 9 - 16

Najnowsze recenzje

Brak recenzji

Niepożądane pozycje
Brak pozycji
fRychu
dorota.kiejnich
anulka1900
zoosia
joanna_stepien
mmoni1
barbarafa
marcin28.12
elada
puszcz.alexa
mdereniowska1
anitaswietczak
rzepka4
ila07
spwatroba
eda37
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo