Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Powiatowa i Gminna Biblioteka Publiczna w Jerzmanowicach
[awatar]
Jerzmanowice PiGBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 12 389 50 43
Województwo: małopolskie
Powiat: krakowski
Adres: Jerzmanowice, ul. Centralna 97
32-048 Jerzmanowice
E-mail: prolongaty@bibliotekajerzmanowice.pl

Poniedziałek 10.00 - 18.00
Wtorek 10.00 - 18.00
Środa 8.00 - 16.00
Czwartek 8.00 - 16.00
Piątek 08.00 - 16.00

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
miracle
gska.anna.anna
karolina715
wermir
kr.ola
emosurek
paulax
caffoszka
jagoda95
dorota.strzalka
ktc_skalacelt
karolinagrudzien05
zureka
Skawina MBP
ewaskowron21
martaw79l
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo