Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Piszu
[awatar]
Pisz MGBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 87 42-327-97
Województwo: warmińsko-mazurskie
Powiat: piski
Adres: Plac Daszyńskiego 7a
12-200 Pisz
E-mail: js@biblioteka.pisz.pl

Godziny otwarcia Biblioteki:

Poniedziałek-Wtorek 8.00-16.00
Środa 10.00-18.00
Czwartek-Piątek 8.00-16.00

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
lchodnicka09
robert.ilowiecki
kubasulek
m.nyczkowska
greenee
malgorzata.samsel
a.d.0
babsztyl
aldona5
haniaaw24
izzzbanach
klarakarwowska
kasiaalicka
stowarzyszenie_mw
boguslav
elapuch45
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo