Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle
[awatar]
Jasło MBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 13 446 26 02
Województwo: podkarpackie
Powiat: jasielski
Adres: ul. Kołłątaja 1
38-200 Jasło
E-mail: gromadzenie@mbp.jaslo.pl

Poniedziałek 10:15 - 18:00
Wtorek 10:15 - 16:00
Środa 8:00 - 18:00
Czwartek 10:15 - 18:00
Piątek 10:15 - 18:00
Sobota 8:00 - 15:00

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
bozena1977
anita1231
kasiaala78
aleksandrajaslo
elka123
dorota.zychowska
aniadychus91
chaberek
zuziapowtak
filipfilip862
izasku
danutalesniak57
m.setlak
madziaxx
edyta52jn
k.spiecha
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo