Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Piwnicznej Zdroju
[awatar]
Piwniczna Zdrój BPMiG
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 505021839
Województwo: małopolskie
Powiat: nowosądecki
Adres: Rynek 20
33-350 Piwniczna Zdrój
E-mail: bpmig.piwniczna@onet.pl

poniedziałek 8-16
wtorek 8-16
środa 8-16
czwartek 8-16
piątek 8.30-15.30
sobota 8.30-14

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
AmenCorner
kacper1
w.magdalena
radoslaw
agafra
kamil199217
buldogangielski
sylwia.pustulka
adrian1
sewerynos
aleksandra27
kristoferek
dariuszgondek
natalia.smigowska
kikabr
asienka_drozd
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo