Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Publiczna Gminy Kiszkowo
[awatar]
Kiszkowo BPG
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 61 429 70 45
Województwo: wielkopolskie
Powiat: gnieźnieński
Adres: ul. Polna 33
62-280 Kiszkowo
E-mail: biblioteka@kiszkowo.pl

Poniedziałek 8:00 - 15:00
Wtorek 9:00 - 17:00
Środa 8:00 - 15:00
Czwartek 8:00 - 15:00
Piątek 8:00 - 15:00
Sobota 8:00 - 12:00 (Każdą drugą i ostatnią sobotę miesiąca)

"Czytanie dobrych książek jest niczym rozmowa
z najw­span­ials­zymi­ ludźmi minionych czasów."
/Kartezjusz/

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
relDieza1
aurora
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo