Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Gminna Biblioteka Publiczna w Goszczanowie
[awatar]
Goszczanów GBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 43 829 82 36
Województwo: łódzkie
Powiat: sieradzki
Adres: Kaliska 19
98-215 Goszczanów
E-mail: gbp.goszczanow@pbp.sieradz.pl

Godziny otwarcia GBP :
Poniedziałek - Wtorek - Środa - 7.30 - 15.30
Czwartek - Piątek - 10.00 - 18.00
Sobota - nieczynne

Gminna Biblioteka w Goszczanowie istnieje od ponad 70 lat - dokładnie od 1946 roku. W ciągu swojej wieloletniej działalności biblioteka zmieniała swoją siedzibę oraz kierowników. Zwiększyła również zakres swojej działalności kulturalnej, dzięki współpracy
z instytucjami kultury i oświaty działających na terenie gminy Goszczanów.

Obecnie funkcję Dyrektora GBP pełni Kamila Frankiewicz.

Zbiory GBP (stan na 31.12.2020 r.):
Literatura piękna - 6580 woluminów
Literatura piękna dla dzieci i młodzieży - 4915 woluminów
Literatura popu­larn­onau­kowa­ - 6427 woluminów

Najnowsze recenzje
1
...
58 59 60
...
92
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Kolejny tomik z bestsellerowej serii o przygodach Małej wróżki Amelki. W tej części Amelka jeszcze bardziej chce wszystkim pomagać. Ale okazuje się, że to nie jest takie proste. Nie wystarcza tylko machanie czarodziejska różdżką. Czasami magia płata figle.
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Kochani! Pasmo nieszczęść! Świat mi się rozpada! Wszystko mnie denerwuje! Straciłam miłość mojego życia! Liczyłam na to, że Maksym wróci ze Stanów po wakacjach. Na dodatek Blanka znalazła sobie nową przyjaciółkę. Wszyscy mnie opuścili… Ale los bywa przewrotny. Po burzy zawsze wychodzi słońce. A moje zabłysło jakże jasno i promiennie… • Mam dla Was jeszcze jedną ważną informację. W końcu nadszedł ten upragniony, dawno wyczekiwany dzień… Skończyłam 18 lat. Nareszcie! Wreszcie jestem dorosła. Świat leży u mych stóp. Tylko co z tego? Czy pojawią się przede mną nowe możliwości? Czy będę umiała dokonywać właściwych wyborów? Czy młodzieńcza miłość jest tą na całe życie?
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Natka, bohaterka Pamiętnika nastolatki, na wakacjach. • To najbardziej upragniony moment w całym roku ! Teraz tylko słońce, plaża i ja... • Nareszcie oderwę się od nudnej codzienności. Może uda mi się przemyśleć kilka bardzo ważnych spraw? • A może poznam kogoś ciekawego, kto pomoże rozwiać moje wątpliwości • Może wreszcie zdecyduję, czego sama chcę? • Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w tej części mojego pamiętnika. Przede wszystkim zaś dowiesz się, jakie wakacyjne przygody spotkały mnie tego lata. Będzie super !
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić? • Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi powstać. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać...
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Zaproszona przez przyjaciółkę do Ocanumba, Amy cieszy się, że znów zobaczy stadninę położoną pośród surowej, górskiej scenerii. Ale kiedy zjawia się tu wraz Tregiem, wszystko wydaje jej się zupełnie inne. Amy zakłada, że Carey potrzebna jest pomoc przy niepokornym Mavericku, jednak dziewczyna unika zarówno jej, jak i swojego mustanga. Dopiero gdy Amy uda się spojrzeć głębiej, pojmie, co kryje się w dziwnym zachowaniu przyjaciółki…
Niepożądane pozycje
Brak pozycji
Należy do grup
  • [awatar]
    Gory

Mrągowo BM
konsorcjum.sowa
LiRcia
AgnieszkaM
kasiajanik2001
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo