Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejskie Centrum Kultury w Leżajsku
[awatar]
Leżajsk MCK
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: 172421268
Województwo: podkarpackie
Powiat: leżajski
Adres: ul. Mickiewicza 65
37-300 Leżajsk
E-mail: oddzialdladzieci@interia.pl

Wypożyczalnia dla dorosłych
pon.-pt. 8.00 - 17.00
e-mail: bplezajsk@op.pl
tel. 17 242 03 67

Wypożyczalnia i Czytelnia dla dzieci
pon.-pt. 9.00 - 17.00
e-mail: oddz­iald­ladz­ieci­@interia.pl
tel. 17 242 12 68

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
beata.wieclawol
kuczekanita21
asiaup
k-majewicz
popowiczdamian
kepil
marcopolo58
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo