Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Ciężkowicach
[awatar]
Ciężkowice MGBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 14 65 10 178
Województwo: małopolskie
Powiat: tarnowski
Adres: Rynek 1
33-190 Ciężkowice
E-mail: mgbpc@poczta.fm

Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 8.00 - 17.00
Środa 8.00 - 16.00
Czwartek 8.00 - 17.00
Piątek 8.00 - 17.00
Sobota 8.00 - 13.00

W czasie wakacji zmiana godzin otwarcia biblioteki.
Poniedziałek-Piątek 8.00 - 16.00
Sobota nieczynne.

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
Gromnik GBP
Krysia67
krzjac9a
zofia_holda
ula.wojtas
majka.zaklukiewicz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo