Członkowie grupy Strach_sie_bac
  • [awatar]
    Camell
       
    Właściciel
    Data dołączenia:
    05.03.2013 22:44
  • [awatar]
    emssik
       
     
    Data dołączenia:
    06.03.2013 06:26
  • [awatar]
    Lady-in-red-Martens
       
     
    Data dołączenia:
    11.04.2013 11:46
  • [awatar]
    Magda
       
     
    Data dołączenia:
    14.07.2013 12:17
  • [awatar]
    maggie
       
     
    Data dołączenia:
    08.03.2013 16:08
  • [awatar]
    Masterka_Puppetow
       
     
    Data dołączenia:
    06.03.2013 10:03
  • [awatar]
    myszy0
       
     
    Data dołączenia:
    01.04.2013 19:10
  • [awatar]
    wojciech
       
     
    Data dołączenia:
    06.03.2013 20:13
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo