Członkowie grupy klasyka_grozy
  • [awatar]
    wojciech
       
    Właściciel
    Data dołączenia:
    08.05.2012 19:49
  • [awatar]
    amavel
       
     
    Data dołączenia:
    11.10.2013 16:56
  • [awatar]
    Ardat-lil
       
     
    Data dołączenia:
    22.06.2020 13:46
  • [awatar]
    darusia195
       
     
    Data dołączenia:
    14.04.2014 13:24
  • [awatar]
    Gosska
       
     
    Data dołączenia:
    05.10.2015 21:00
  • [awatar]
    grejfrutoowa
       
     
    Data dołączenia:
    23.08.2015 11:14
  • [awatar]
    IwonaCh
       
     
    Data dołączenia:
    25.11.2014 21:41
  • [awatar]
    kara.medrala
       
     
    Data dołączenia:
    24.08.2016 15:54
  • [awatar]
    Krzysztof_S
       
     
    Data dołączenia:
    20.12.2012 14:45
  • [awatar]
    Lady-in-red-Martens
       
     
    Data dołączenia:
    15.10.2012 16:52
  • [awatar]
    luka
       
     
    Data dołączenia:
    21.09.2012 12:46
  • [awatar]
    Magda
       
     
    Data dołączenia:
    20.09.2012 16:41
  • [awatar]
    maggie
       
     
    Data dołączenia:
    04.09.2012 11:56
  • [awatar]
    Malina12567
       
     
    Data dołączenia:
    03.09.2017 13:40
  • [awatar]
    marja.0991
       
     
    Data dołączenia:
    26.11.2016 12:35
  • [awatar]
    Martusia_chr
       
     
    Data dołączenia:
    29.10.2012 15:00
  • [awatar]
    Masterka_Puppetow
       
     
    Data dołączenia:
    14.09.2012 22:24
  • [awatar]
    monika.ottsmiga
       
     
    Data dołączenia:
    26.08.2013 23:02
  • [awatar]
    myszy0
       
     
    Data dołączenia:
    15.05.2012 21:55
  • [awatar]
    roman8323
       
     
    Data dołączenia:
    31.05.2016 18:13
1 2
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo