Zbiory użytkownika oplona
Ekspozycja
COLLEEN HOOVER
KASIE WEST
MIA SHERIDAN
SAMANTHA YOUNG
JULIA QUINN
ABBI GLINES
  • Ładowanie...
K.A. TUCKER
  • Ładowanie...
REBECCA DONOVAN
  • Ładowanie...
MONA KASTEN
  • Ładowanie...
LEISA RAIVEN
  • Ładowanie...
ESTELLE MASKAME
  • Ładowanie...
SHARI L. TAPSCOTT
  • Ładowanie...
SARA WOLF
  • Ładowanie...
TAMMARA WEBBER
  • Ładowanie...
CARINA BARTSCH
  • Ładowanie...
GINGER SCOTT
  • Ładowanie...
  • Ładowanie...
KIRSTY MOSELEY
  • Ładowanie...
HUNTLEY FITZPATRICK
  • Ładowanie...
MAGDALENA WITKIEWICZ
  • Ładowanie...
INNE (ZAGRANICZNE)
  • Ładowanie...
INNE (ZAGRANICZNE) CZ. 2
  • Ładowanie...
INNE (POLSKIE)
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo