09.10.2017Nowocześnie o starociach - relacja

4. października odbyła się konferencja dla nauczycieli i bibliotekarzy Nowocześnie o starociach. O tym, co kryje historia polskiej literatury dla dzieci i młodzieży.
Prelegenci Olga Szmidt, dr Karolina Felberg-Sendecka oraz prof. Grzegorz Leszczyński skupili się na tym, co w dwud­zies­towi­eczn­ej literaturze dla dzieci jest najważniejsze oraz na problemach i wyzwaniach dydaktycznych pracy z tekstami klasycznymi.
Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie uczestników, a liczne pytania dowiodły, że poruszane tematy są nadal aktualne.

20171004_110926.jpg 20171004_110956.jpg 20171004_134426.jpg


20171004_110926.jpg 20171004_110926
jpg, 15 KiB, 266x150
20171004_110956.jpg 20171004_110956
jpg, 24 KiB, 266x150
20171004_112629.jpg 20171004_112629
jpg, 15 KiB, 266x150
20171004_134426.jpg 20171004_134426
jpg, 11 KiB, 266x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo