Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2017-6-1
T16:00
19.05.2017 Młodzież wobec wyzwań współczesności
[awatar]
Poznań PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na seminarium połączone z promocją książki Młodzież w dobie przemian społeczno-kulturowych.
Prof. Katarzyna Segiet oraz dr Kamila Słupska poprowadzą seminarium Młodzież wobec wyzwań współczesności, podczas którego omówią:
1. Główne priorytety pedagogiki społecznej jako nauki o życiu i człowieku wobec narastających problemów społeczno – kulturowych.
2. Młodość, młodzież i kreująca ją rzeczywistość. Jak pomóc wzrastać naszym dzieciom i nie odbierać im autonomii? O znaczącej roli profilaktyki społecznej.
3. Młodzież wobec kultury, kultura wobec młodzieży – tradycja a nowoczesność.
Seminarium odbędzie się 1 czerwca o godz. 16:00 w Czytelni PBP przy ul. Bułgarskiej 19.
Adresatami spotkania są głównie nauczyciele, wychowawcy, a także wszyscy inni zainteresowani tematem. Udział jest bezpłatny.

Zapisy za pośrednictwem formularza: docs.google.com

mlodziez_w_dobie_przemian_pomniejszone.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo