09.05.2017Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

W dniach 8-15 maja 2017 roku odbywa się XIV edycja Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek pod hasłem Biblioteka. Oczywiście! W tym roku odbywają się:
poniedziałek (8 maja)
9:45-10:30 Zajęcia czytelnicze w oparciu o Teatrzyk Kamishibai oraz zwiedzanie zakamarków biblioteki (dla grup przedszkolnych)
11:30-12:30 Bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi - zajęcia w ramach cyklu Bezpieczny Czytelnik prowadzone przez Straż Miejską m. Poznania z udziałem funkcjonariusza policji (dla młodzieży szkolnej)
wtorek (9 maja)
17:00-18:30 Wzory osobowe w rozwoju człowieka – seminarium oraz spotkanie autorskie z prof. Barbarą Harwas-Napierałą oraz dr hab. Lucyną Bakierą (dla nauczycieli, wychowawców, rodziców i in.) zobacz więcej...
środa (10 maja)
10:00-11:30 W podróż lokomotywą Tuwima wyruszamy i wszystkich pozdrawiamy - zajęcia z książką (dla grup przedszkolnych)
czwartek (11 maja)
09:30-10:20 Zajęcia czytelnicze w oparciu o Teatrzyk Kamishibai (dla grup przedszkolnych)
10:20-11:10 Z biblioteką ekologicznie - zajęcia ze Strażą Miejską m. Poznania (dla grup przedszkolnych)
piątek (12 maja)
10:00-11:00 Nie tylko gwiazdka z nieba - tworzenie laurek dla dzieci ze szpitala (uczniowie SP)
16:00-17:30 Książki pachnące wrażeniami – warsztaty prowadzone przez Panią Małgorzatę Swędrowską (dla nauczycieli, bibliotekarzy, studentów kierunków pedagogicznych)

Ponadto na Czytelników czeka Mini Quiz wiedzy o PBP z upominkiem oraz bonus na wypożyczenia - każdy Czytelnik, który w dniach 8-15 maja przy wypożyczaniu książek wypowie tegoroczne hasło Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek, otrzyma przywilej wypożyczania o 2 książki więcej do końca sierpnia 2017 r.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo