18.10.2013Relacja ze spotkania z nauczycielami bibliotekarzami

17 października odbyło się w naszej Bibliotece spotkanie metodyczne dla nauczycieli bibliotekarzy z rejonu poznańskiego. Tematem przewodnim było wykorzystanie metody projektu edukacyjnego w bibliotece szkolnej. Na początku uczestnicy zapoznali się z projektem realizowanym w PBP z okazji Roku Tuwima – "Ptasie radio – nasze radio". W części warsztatowej próbowali wymyślić własne projekty edukacyjne – określając ich cele, sojuszników i niezbędne zasoby. Pod koniec spotkania nauczyciele mieli możliwość zapoznania się z ofertą PBP oraz możliwościami wyszukiwawczymi katalogu on-line.

spotkanie.jpg


spotkanie.jpg spotkanie
jpg, 18 KiB, 175x100
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo