07.05.2017Kumplobook. Dogrywka! Książka dla prawdziwych przyjaciół.

Wiedzieliście, że dzieci do 3 roku życia w ogóle nie powinny oglądać telewizji, bawić się “na komputerze” czy grać na tablecie lub komórce?! Specjaliści twierdzą, że nieco starsze dzieciaki, do ok 7 roku życia, powinny korzystać z tych mediów pół godziny dziennie, młodsze nastolatki około godziny a starsze maksymalnie 2 godziny. Tymczasem badania wskazują, że dzieci nie tylko zbyt wcześnie mają kontakt ze szklanym ekranem i światem wirtualnym, ale przede wszystkim trwa on zdecydowanie zbyt długo! Nadmiar bodźców, fałszywy obraz świata, spłycenie poczucia estetyki, etyki i moralności, zanik wrażliwości, prowadzi ostatecznie do zaburzeń emocjonalnych, niewłaściwych relacji społecznych i rozluźnienia więzów rodzinnych. Na szczęście istnieje bardzo wiele sposobów, aby nasze dzieciaki zechciały ograniczyć korzystanie z tych wszystkich mediów. My jako remedium proponujemy pokazać naszym dzieciakom KumploBook – Dogrywka! Książka dla prawdziwych przyjaciół.

Małe dzieci świetnie rozwijają się bez telewizji, komputera czy komórki. W przypadku starszych dzieci i młodzieży całkowite wyeliminowanie tych mediów może być bardzo trudne czy wręcz niemożliwe. Nieznajomość takiej czy innej bajki, filmu lub gry, może być powodem dyskryminacji lub nawet całkowitego odrzucenia dziecka przez rówieśników. W dziecku będzie narastał bunt, który zupełnie niepotrzebnie może być powodem rodzinnych konfliktów. Tak czy owak, każdy rodzic musi być przygotowany na taki moment, kiedy jego dziecko zacznie się interesować telewizją, komputerem czy komórką. Prędzej czy później w życiu naszego dziecka pojawi się internet i media społecznościowe… Stąd warto mieć w zanadrzu kilka mądrych pomysłów na wspólne spędzanie czasu w gronie rodziny, znajomych i przyjaciół. Dlatego warto mieć na oku niezwykłą książeczkę KumploBook – Dogrywka! Dzieciaki z pewnością będą zachwycone!

Z pełną recenzją możecie zapoznać się na blogu Zabawy z Archimedesem - www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/kumplobook/

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Maripoza
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo